Retourneren bij Levix
Als consument heb je bij Levix heb je het recht om binnen 14 dagen na je online aankoop te beslissen of je jouw product wilt houden. De 14 dagen beginnen te tellen vanaf de dag dat jij (of een door jou aangewezen persoon) het product fysiek in handen hebt. Op deze pagina vind je alle informatie over retourneren, het herroepingsrecht, veelgestelde vragen, en hoe je eenvoudig een retour kunt aanmelden.
Bij Levix kun je het product eenvoudig retourneren per post of in één van de Levix Experience Centers in Den Bosch, Oss, Uden of Veghel. We doen ons best om ervoor te zorgen dat het retourproces zo snel en soepel mogelijk verloopt.
Snel navigeren:
Retourneren bij Levix
Als consument heb je bij Levix heb je het recht om binnen 14 dagen na je online aankoop te beslissen of je jouw product wilt houden. Op deze pagina vind je alle informatie over retourneren, veelgestelde vragen, en hoe je eenvoudig een retour kunt aanmelden.
Bij Levix kun je het product eenvoudig retourneren per post of in één van de Levix Experience Centers in Den Bosch, Oss, Uden of Veghel. We doen ons best om ervoor te zorgen dat het retourproces zo snel en soepel mogelijk verloopt.
Snel navigeren:
Retourproces Veelgestelde vragen
Hoe laat je ons weten dat je je bestelling wilt retourneren?
Heel simpel: laat ons weten dat je gebruik wilt maken van je herroepingsrecht. Dat kan op verschillende manieren; download eenvoudig het Levix retourformulier of het herroepingsformulier van Thuiswinkelwaarborg hieronder en stuur deze per e-mail of per post of geef deze af in een van de Experience Centers. Zorg er wel voor dat je dit binnen de 14 dagen doet. Als je je melding op tijd verstuurt, zit je altijd goed.
Wil je weten hoe het retourproces werkt, meer informatie over het herroepingsrecht, of heb je andere vragen? Lees dan snel verder!
Hoe laat je ons weten dat je je bestelling wilt retourneren?
Heel simpel: laat ons weten dat je gebruik wilt maken van je herroepingsrecht. Dat kan op verschillende manieren; download eenvoudig het Levix retourformulier of het herroepingsformulier van Thuiswinkelwaarborg hieronder en stuur deze per e-mail of per post of geef deze af in een van de Experience Centers. Zorg er wel voor dat je dit binnen de 14 dagen doet. Als je je melding op tijd verstuurt, zit je altijd goed.
Retourformulier Herroepingsformulier
Wil je weten hoe het retourproces werkt, meer informatie over het herroepingsrecht, of heb je andere vragen? Lees dan snel verder!
Hoe werkt het retourproces bij Levix?
1. Retour aanmelden
Je kunt je retour binnen 14 dagen na ontvangst van je product aanmelden door het retourformulier naar
retour@levix.nl te versturen voor een snelle verwerking.
Download het retourformulier via onderstaande knop:
Of gebruik het Europees herroepingsformulier voor herroeping:
2. Verpak het product goed
Zorg ervoor dat het product goed verpakt is, bij voorkeur in de originele verpakking, indien redelijkerwijs mogelijk. Sluit de doos goed af om schade tijdens het transport te voorkomen.
Het product dient in een zo oorspronkelijk mogelijke staat en onbeschadigd geretourneerd te worden.
3. Verstuur je pakket
Na het aanmelden en inpakken kun je je retour op twee manieren naar ons sturen:Per post:
T.A.V. Levix ICT Groep retourafdeling
Broekstraat 2, 5386 KD Geffen, Noord-Brabant
Let op: De kosten voor het retourneren van het pakket zijn voor eigen rekening.
In de winkel afgeven:
4. Terugbetaling ontvangen
Wij betalen het gehele aankoopbedrag (inclusief eventuele verzendkosten) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling.
Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat u aangetoond heeft deze te hebben opgestuurd.
De terugbetaling gebeurt via dezelfde betaalmethode die je hebt gebruikt bij je aankoop.
5. Klaar!
Zodra je je terugbetaling hebt ontvangen, is het retourproces afgerond.1. Retour aanmelden
Je kunt je retour binnen 14 dagen na ontvangst van je product aanmelden door het retourformulier naar
retour@levix.nl te versturen voor een snelle verwerking.
Download het retourformulier via onderstaande knop:
Of gebruik het Europees herroepingsformulier voor herroeping:
2. Verpak het product goed
Zorg ervoor dat het product goed verpakt is, bij voorkeur in de originele verpakking, indien redelijkerwijs mogelijk. Sluit de doos goed af om schade tijdens het transport te voorkomen.
Het product dient in een zo oorspronkelijk mogelijke staat en onbeschadigd geretourneerd te worden.
3. Verstuur je pakket
Per post:
T.A.V. Levix ICT Groep retourafdeling
Broekstraat 2, 5386 KD Geffen, Noord-Brabant
Let op: De kosten voor het retourneren van het pakket zijn voor eigen rekening.
In de winkel afgeven:
4. Terugbetaling ontvangen
Wij betalen het gehele aankoopbedrag (inclusief eventuele verzendkosten) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling.
Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat u aangetoond heeft deze te hebben opgestuurd.
De terugbetaling gebeurt via dezelfde betaalmethode die je hebt gebruikt bij je aankoop.
5. Klaar!
Veelgestelde vragen over retourneren
Wat is het herroepingstermijn?/ Binnen hoeveel dagen kan ik retourneren?
Je hebt 14 dagen de tijd vanaf het moment dat je het product ontvangt om aan te geven dat je de aankoop wilt annuleren.
Nadat je dit hebt gemeld, krijg je nog eens 14 dagen om het product terug te sturen.
In totaal heb je dus maximaal 28 dagen om te retourneren
Welke retourmogelijkheden biedt Levix?
Je hebt bij Levix twee eenvoudige manieren om je product te retourneren binnen de 14 dagen bedenktijd:
- Breng je product naar een van onze Experience Centers in Den Bosch, Oss, Uden of Veghel
- Stuur je product op naar onze retourafdeling op het volgende adres:
T.A.V. Levix ICT Groep retourafdeling
Broekstraat 2
5386 KD Geffen, Noord-Brabant
Wat gebeurt er na het aanmelden en verzenden van je pakket?
Zodra wij je melding hebben ontvangen en je het pakket verzonden hebt hoef je niks meer te doen. Wanneer we je retour ontvangen hebben krijg je het volledige bedrag uiterlijk 14 dagen later, inclusief eventuele standaard verzendkosten, terug. Deze terugbetaling is kosteloos en ontvang je via dezelfde betaalmethode waarmee je hebt afgerekend, tenzij je een andere voorkeur aangeeft. Als je maar een deel van je bestelling retourneert, storten we de verzendkosten niet terug.
Wat zijn de kosten voor het retourneren van mijn product?
De kosten voor het retourneren zijn voor eigen rekening, tenzij het product defect is of wij een fout hebben gemaakt met je bestelling. In dat geval nemen wij de retourkosten voor onze rekening.
Krijg ik mijn geld terug na retourneren?
Ja! Zodra we je retour hebben ontvangen en gecontroleerd, betalen we het volledige bedrag van je bestelling terug, inclusief eventuele leveringskosten. Dit geldt onder de volgende voorwaarden:
Uitzondering 1: Als je hebt gekozen voor een duurdere verzendmethode dan de standaardoptie, kunnen er extra kosten in rekening worden gebracht.
Uitzondering 2: Wanneer je slechts een deel van je bestelling retourneert, kan er een waardevermindering in rekening worden gebracht.
Wat gebeurt er als mijn retourpakket zoekraakt tijdens het verzenden?
Zodra het retourpakket door ons is ontvangen en verwerkt, krijg je een bevestiging per e-mail. Als het pakket tijdens de verzending verloren gaat, ben jij verantwoordelijk voor het contact opnemen met de vervoerder. We raden daarom aan om je retourzending met een traceerbare service te versturen.
Kan ik mijn retourzending volgen?
Als je ervoor kiest om het pakket per post te verzenden, raden we aan om het pakket te versturen met een track-en-trace-service, zodat je de verzending kunt volgen. Wanneer je je retour persoonlijk afgeeft in een van onze winkels, ontvang je een ontvangstbevestiging.
Wat als ik het product heb beschadigd of gebruikt?
Als het product beschadigd of gebruikt is en daardoor niet meer in de originele staat verkeert, kunnen we het helaas niet in dezelfde conditie accepteren als retour. In dat geval kan er een waardevermindering worden toegepast op het bedrag dat je terugkrijgt. Het product moet ongebruikt en in originele verpakking worden teruggestuurd om in aanmerking te komen voor een volledige terugbetaling.
Moet ik het originele aankoopbewijs meesturen met mijn retour?
Ja, we raden aan om een kopie van het aankoopbewijs of de factuur mee te sturen bij je retourzending. Dit helpt ons om de retour snel en correct te verwerken.
Kan ik mijn retour ook in de winkel afgeven?
Ja, dat kan! Bezoek een van onze Experience Centers in Den Bosch, Oss, Uden of Veghel om je product direct af te geven. Dit is vaak de snelste manier om je retour af te handelen.
Hoe snel krijg ik mijn geld terug?
Je ontvangt je geld terug binnen 14 dagen nadat we jouw herroepingsmededeling hebben ontvangen. We kunnen echter wachten met terugbetalen totdat we het product hebben ontvangen of totdat je hebt aangetoond dat je het hebt teruggestuurd. De terugbetaling gebeurt via dezelfde betaalmethode die je hebt gebruikt bij de aankoop.
Zijn er producten die ik niet kan retourneren?
Ja, producten die zijn aangepast op basis van jouw specifieke wensen (maatwerk), verbruiksartikelen zoals inkt en toners waarvan de verzegeling is geopend, en producten die gebruikt of beschadigd zijn, kunnen niet worden geretourneerd.
Wat zijn de uitzonderingen op retourneren?
de meeste gevallen accepteren we je retour, maar er zijn enkele uitzonderingen:
- Software en hardware waarvan de verzegeling is verbroken.
- Maatwerkproducten of producten die speciaal voor jou zijn samengesteld.
- Verbruiksartikelen zoals inkt en toners waarvan de verzegeling is geopend.
- Producten die zijn gebruikt en daardoor niet meer in verkoopbare staat verkeren.
- Beschadigde of incomplete artikelen.
Retourproces winkel
Heb je een product gekocht in een van onze vestigingen en wil je het retourneren? Neem dan direct contact op met de winkel waar je de aankoop hebt gedaan. Onze medewerkers staan klaar om je verder te helpen met je retour.
Retourproces winkel
Heb je een product gekocht in een van onze vestigingen en wil je het retourneren? Neem dan direct contact op met de winkel waar je de aankoop hebt gedaan. Onze medewerkers staan klaar om je verder te helpen met je retour.
Garantie en defecten
Is je product defect buiten de bedenktijd en wil je aanspraak maken op garantie? Dan adviseren we om contact op te nemen met de fabrikant. Zo kom je direct bij de juiste partij en wordt je zo snel mogelijk geholpen.
De meeste producten hebben een fabrieksgarantie van 1 tot 2 jaar, afhankelijk van de fabrikant.
Garantie en defecten
Is je product defect buiten de bedenktijd en wil je aanspraak maken op garantie? Dan adviseren we om contact op te nemen met de fabrikant. Zo kom je direct bij de juiste partij en wordt je zo snel mogelijk geholpen.
De meeste producten hebben een fabrieksgarantie van 1 tot 2 jaar, afhankelijk van de fabrikant.
Heb je nog vragen?
Als je jouw vraag niet hebt kunnen vinden op deze pagina, staan wij altijd klaar om je verder te helpen. Neem contact op via de volgende opties:
E-mail: webshop@levix.nlHeb je nog vragen?
Als je jouw vraag niet hebt kunnen vinden op deze pagina, staan wij altijd klaar om je verder te helpen. Neem contact op via de volgende opties:
Onze klantenservice helpt je graag verder!